Friss topikok

A sokat szapult gyerekpóráz

2019.09.04. 14:35 FeketeBárány

istockphoto-909399064-170x170.jpgTörtént egy tragédia, melytől még mindig hangos a sajtó. Egy kisgyermek veszítette életét, a hírt - megrázó mivolta mellett - méggyorsabban terjesztette, hogy ezúttal egy ismert előadó kisfia volt az áldozat (nyugodjék békében!). Talán így mégtöbben "magukénak érezték" a tragédiát, méginkább beleélték magukat, de hogy még ennél inkább is húsbavágó legyen az eset: a sajtó által megismert tények alapján ez a kegyetlen fordulat - szinte - bármely kisgyermekes családdal megtörténhetett volna...

Az említett tragédia híre futótűzként terjedt az interneten, természetesen nem csak szakmabeliek, de szinte minden csoport és közösség átvette, megosztotta, és - ahogy ez ilyenkor lenni szokott - nagyon sokan őszinte részvétüket fejezték ki kommentben. Ami nem is meglepő, hiszen legtöbbünk (közvetlen) környezetében él legalább egy eleven kisgyermek, így szinte mindenki automatikusan a saját családján levetítve értékeli az elborzasztó történteket...
Az első sokk után nem is kellett hosszú időnek eltelnie, hogy megjelenjenek az első, felelőst kereső hozzászólók is. Mint tudjuk, kibiceknek semmi se drága, de miután (sajtóértesülések szerint) a sofőr felelősségét kizárták, igen gyorsan az anyukára terelődött a célpont. Az anyára, aki éppen előtte nem sokkal veszítette el kisgyermekét... /A sajtóban szereplő hírek szerint a kicsi kirántotta kezét anyukája kezéből, majd az akkorra már szabad jelzést kapott autóforgalomnál szaladt ki az úttestre, egyenesen a gázoló gépjármű elé./
A hozzászólók között a legjobb anyák érezhetően megint a - még - gyermektelen véleményezők voltak, akikkel biztosan nem fordulhatna elő ilyen soha, semmilyen körülmények között. És igen, az úttest és környéke kiemelt kockázatú terület, ott markoljuk a gyermeket, figyelünk rá ezerrel, és akár "erőszakkal" (pl. egy szoros kéztartással) is megakadályozzuk őt abban, hogy bármi meggondolatlan, hirtelen ötlete támadhasson. De tegye a szívére mindenki a kezét, és úgy jelezze, hogy az ő gyermeke még soha, semmilyen körülmények között nem lépett olyan váratlant, amire az anyuka sem tudott felkészülni, megfelelő gyorsasággal reagálni, előre tervezni... Pedig de. Ezek többsége békés terepen zajlik, vagy legalábbis pont nem jön az autó, és akkor hosszú lelkizéssel és intéssel magyarázzuk el a gyermeknek, hogy most mi lett volna, ha jön az autó, vagy megbotlik, ráesik, elvágja, stb... De általában nem következik be. Az autó éppen nem akkor jön... Nekik viszont most jött. (Az anyuka vagy bárki más szereplő felelősségében nem szeretnék állást foglalni, ehhez nem is rendelkezem elegendő információval, nem is érzem magamat erre feljogosítva, mindössze annyit szeretnék kérni, vagy legalább javasolni, hogy ilyen helyzetbe került, megtört édesanyát legfeljebb támogatólag, de semmiképpen sem támadólag zaklassanak, ne hibáztassanak a hangadó véleménynyilvánítók!)

Az eset kapcsán viszont felötlöttek bennem nem is olyan régi, szintén közösségi felületen történt beszélgetések, nézetváltások. Ekkor a "gyerekpóráz", illetve gyermekhám került szóba, mint szükséges rossz - vagy praktikus biztonsági megoldás.

A találmány első hallásra érthető okokból kelt negatív érzéseket, hiszen hogyan máshogyan tudnánk a gyakorlatban elképzelni, mint egy kutyapórázt - melynek a végén nemes egyszerűséggel nem az eb, hanem a gyermek található. És mi másra is használhatná a kényelmes szülő, minthogy szanaszét bámészkodva, netán a telefonját nyomkodva, a gyermekét "legeltesse" benne. (Bevallom, legelső olvasásra nekem is égnek állt a szőr a hátamon a gondolattól. Később aztán kicsit megenyhült merev véleményem, mikor fotókon is találkoztam vele: általában valamilyen állatfigurás plüsshátizsákból nyúlik ki a biztonsági vezeték, melyet a szülő tart.) Mikor az említett cikk (de talán több hasonló is íródott a közelmúltban) publikációt kapott, a szülők és kívülállók nem meglepő reakciója szinte egyöntetűen az elutasítás volt, némi rosszalló fűszerezéssel és felelőtlenségről szóló prédikációval, az ilyen eszközt alkalmazó szülők irányában. Talán éppen olyanok is nyomatékot adtak akkor álláspontjuknak, akik ma éppen az érintett édesanyát marasztalják el felelőtlen szülőnek bélyegezve. Talán csak kifejezetten családorientált csoportokban merte egy-egy édesanya felvállalni, hogy ő bizony ilyen hámot már használt (jellemzően adott élethelyzetben, mint pl. egy reptéri vagy nagyvárosi közlekedés), és mennyire biztonságosnak érezte azt.
Telt az idő és elgondolkodtam... (Megjegyzem, nekünk soha nem volt ilyen gyerekhámunk, és könnyen lehet, amíg kicsik a gyerekek, nem is adódik olyan élethelyzet, ahol napi, vagy alkalmi jelleggel egyáltalán felmerülne ennek gyakorlati szüksége. De azért ha "éles" közlekedési helyzetbe kerültünk, mindig túlbiztosítottam a helyzetet: hosszas lelkizést követően indultunk útra, ha a helyzet megkívánta izomból markoltam a gyermek csuklóját, de ha úgy éreztem nem elég biztonságosan viselkedne az adott helyzetben, nem röstelltem ráripakodni...) Szóval átgondoltam mégegyszer, és bár jóllehet én ilyet nem használok, azt mondtam rá: inkább bevállalnám nyilvánosan is a szaranya szerepkört (akár így, akár azzal hogy más megoldás mellett szólok rá az izgága gyerkőcökre), de ha ezzel egy tragédia előzhető meg, akkor pont nem érdekel más véleménye.

Megtörtént a fenti tragédia. Anyukák ezrei kapnak a szívükhöz, és gondolják újra a legutóbbi utat hazafelé a játszótérről, vagy amikor éppencsak elkapták a gyermek kezét, vagy amikor "szerencsére épp nem jött az autó"...
És lám: a megjegyzések között szépen lassan kezdenek szaporodni a gyerekhámot javasló szülők, mellyel a tragédia szinte biztosan megelőzhető lett volna...

86 komment

Címkék: hírek gyász baleset gondolatok gyermek tragédia gyerekhám - gyerekpóráz LL Junior

A bejegyzés trackback címe:

https://szembenazarral.blog.hu/api/trackback/id/tr7915039340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Melee 2019.09.05. 16:59:32

Soha nem vertem pórázra a gyerekeimet, mint az állatokt, mégis túlvan mindkettő az első X-en. A gyerekpóráz azoknak a szülőknek nyújt segítséget, akik nem törődnek a gyerekkel. Forgalmas út mellett nappal se rohangáljon össze-vissza a gyerek, nehogy este, rossz megvilágítás mellett. Ez a szülő felelőssége. Itt az anya bukott meg, nem a gyerekpóráz hiányzott.

acycloren 2019.09.05. 17:43:19

@Melee:
"Soha nem vertem pórázra a gyerekeimet, mint az állatokt" - Persze, te idomítottad őket, mint az állatokat. Az ember is egy állat.
Póráz vagy kézenfogás. Mi a különbség? Ha a közlekedés tanulása során még nem vagyunk biztosak a gyerek szabálykövetésében és kézenfogás túl korlátozó, kellemetlen, akkor jöhet a hám.
Amúgy az elütött gyerek még nem is volt iskoláskorú, fiatalabb korban még szeleburdibbak, nyilván idővel minden gyerek megtanul közlekedni, a te gyerekeid se KRESZ-szel az agyukban születtek.

verkli 2019.09.05. 17:46:45

Szerencsére a te gyerekeidnek nem esett bajuk, úgyhogy róluk nem kell most beszélni. Viszont egy másik gyerek meghalt. A jelenlegi eset felelősének megtalálása nem fogja csökkenti a jövőbeli halott gyerekek számát.

A gyerekpóráz viszont csökkentheti a jövőbeli halott gyerekek számát. Ez lenne a cél. Ha szerinted is vannak olyan szülők, akik figyelmetlenek, akkor az ő gyerekeik számára életmentő lehet egy ilyen eszköz.

liberalnazi dickheads 2019.09.05. 18:05:54

Senki nem enged szabadon egy csimpánzt az utcán, gyereket se kell..mert ostobább mint egy csimpánz,ami megállapítást már a tudományos élet is vizsgált és széleskörűen publikált.

Tehát városi körülmények közt mindenképp ajánlott a gyerek-majom póráz használata.

Aki mást állít az ostoba.

liberalnazi dickheads 2019.09.05. 18:23:36

Ja , az okozott kárt pedig a kedves szülök lesznek szívesek megtéríteni.
Mert tragédia ami történt, de a kár az kár.

kolompar lole 1116 2019.09.05. 18:23:59

Ismerek egy népcsoportot, ahol divat a purdé szabadon eresztése, aztán ha elbasszák, örül a 150 főss kiscsalád hogy végre esemény van, lehet menni lincselni, kiélni az állati ösztönöket. Lásd: Olaszliszka.

mindenlébenkanál 2019.09.05. 18:31:51

@Melee:
1. nincs gyerekem
2. Ember! A babakocsiban sem kapcsoltad be a biztonsági övet? Pedig elég, ha csak figyelsz, hogy ne essen vagy másszon ki a gyerek!!
3. Valószínűleg a "póráz" szó, ami ellenállást szül. Hívjuk biztosító kötélnek, mint a hegymászásnál/falmászásnál? Vagy kiszaladást megelőző eszköznek? Ízlelgesd a kifejezést!

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2019.09.05. 18:50:09

Kinaban nagypapa csuklojan karkoto 1m spiralisan feltekeredett wire gyereken is karkoto. Ugy nem lesznek szerv donor aldozatok.. Amite mondjuk nagyon nagyon kicsi AZ esely.. Viszont csak egy gyerek van, arra nagyon kell Vigyazni..

macskacico 2019.09.05. 20:07:59

@Melee:
"A gyerekpóráz azoknak a szülőknek nyújt segítséget, akik nem törődnek a gyerekkel. Forgalmas út mellett nappal se rohangáljon össze-vissza a gyerek, nehogy este, rossz megvilágítás mellett. Ez a szülő felelőssége. Itt az anya bukott meg, nem a gyerekpóráz hiányzott."
ez valami egész bámulatos, ahogy egyszerre mindent demonstrálsz, amit a blogger a jelenségről leirt

élhetetlen 2019.09.05. 20:19:35

Nehéz ez, kicsit más eset. A gyereket ugye nem verjük. De néha igen. Balatonról indultunk haza, a gyerekek anyja még bemegy pisilni a szemben levő szállodába. Átfutott. Nem túl forgalmas út, de jártak kocsik. Mielőtt megfoghattam volna a két gyerek kezét, a kétéves elindult keresztbe az anyja után, a négy éves hosszában az úton futott el. Kiabáltam utána, hogy állj meg, menj fel a járdára, visszanevetett, futott tovább. Ez kész, felkaptam a totyit, bevágtam a forgóajtón, kijönni nem tud, majd megtalálja az anyja, és utána a fiúnak. Mikor utolértem, csúnyán elfenekeltem. Ha azt mondon. hogy megállsz, akkor megállsz. Magyarázhattam volna, hogy meg is halhattál volna, (ezt csinálta volna az anyja), de azt még nem érti. Ezt értette. Duzzogott egy darabig, de utána is működött a „terror”. Óvodából hazafele az anyja engedte, hogy a zebráig egyedül menjen, mert okos, és ott megáll. (ez egy nagy háztömb két oldala). Nálam az volt, hogy mehetsz a sarokig egyedül, ott megvársz bennünket, ahol még látlak, és aztán mehetsz újra egyedül a zebráig. Nekem az nem fért bele, hogy kifordulok a sarkon, és nem látom a gyereket az utcán, eltűnt. A póráz. Egy öv a gyerek derekán, ha nem kell, hogy megfeszüljön, akkor a gyerek nem is érzékeli. Ha megfeszül, akkor meg szükséges volt.

kgaba82 2019.09.05. 20:20:03

@Melee:
"gyerekpóráz azoknak a szülőknek nyújt segítséget, akik nem törődnek a gyerekkel."
Elég képmutató szöveg. Tipikusan azoktól, akik simán megfeledkeznek a velük történt szerencsés véletlenekről.

kgaba82 2019.09.05. 20:28:35

@Melee:
"Soha nem vertem pórázra a gyerekeimet, mint az állatokt"
Pedig egy kutya hamarabb felnő.
Szóval pont fordítva csináltad.

Irbisz 2019.09.05. 20:30:22

@Melee: hülyeség. igy röviden. elvileg minden baleset elkerülhető (túllépve ezen a gyerekgázoláson), és mégis vannak nap mint nap balesetek, amelyek naponta bekövetkeznek, nap mint nap emberek halálást okozzák. Ezek száma még nagyobb lenne, ha nem lennének biztonsági övek, védősisakok, és mindenféle aktív és passziv védelmi rendszerek, amelyek nem léteznének, ha mások is ilyen beszűkült szemellenzős hozzászálással rendelkeznének.
ráadásul egy korlátozott cselekvőképességű gyerek esetén triplán indokolt minden védekezés.

Visceroid 2019.09.05. 20:41:32

Húú, én egyszer láttam egy ilyet, gondoltam is magamban, hogy a kiscsávóból vagy nehézsúlyú bűnöző vagy politikus lesz.

kgaba82 2019.09.05. 20:48:57

@Melee:
"Soha nem vertem pórázra a gyerekeimet, mint az állatokt, mégis túlvan mindkettő az első X-en."

Ez annyira nem nagy szám, ha tanyán él az ember. Max. te üthetted volna el őket a traktorral.
Egyébként arrafele leginkább az idomítatlan, agresszív kutyát verik láncra.
Legyen szép estét Nevelőzseni!

kgaba82 2019.09.05. 21:11:38

@Melee:
Ma már a pár évtizeddel ezelőtti autók biztonsági felszerése röhejesnek számít. Újabb pár évtized és a gyerekpóráz -használat kötelezésének mostani hiányára fognak így gondolni.

enrikokaruszo 2019.09.05. 21:34:19

azt olvastam. nem az édesanyja fogta a kölök kezét

Ekrü 2019.09.05. 21:39:59

@kgaba82: Sőt ,még újabb pár évtized és tilos lesz kimenni az utcára ,hisz ott bárkit baj érhet....De igaz,tényleg kell a póráz egy olyan világban ,ahol a céget büntetik meg ha nincs ráírva a mikrosütőre ,hogy ne tedd bele a macskát.Hisz felelősséget manapság már nem divat vállalni semmiért és senkiért.

Fülig José 2019.09.05. 22:02:00

szívükhöz kapott anyukák ezrei.... medve anyám!
GYEREKHÁM, BAZMEG???!! hogy nyugottan lehessen nyomogatni a f.szombúkot, mi? lebaszódsz a padra, lábujjadra a pórázt azt hadd szaladgáljon a kis kevinke/szintthyácska...
megérett a világ a pusztulásra.

kgaba82 2019.09.05. 22:04:39

@Ekrü:
"még újabb pár évtized és tilos lesz kimenni az utcára"...

Még néhány és nem is lesz utca...

Újabb néhány és töri forrás órán technológia és nevelés témában elemzik a vitánkat.

A rákövetkező nap pedig megszüntetik a történelem oktatását.

Ekrü 2019.09.05. 22:13:54

@kgaba82: Remélem azt a kort én már nem élem meg...

kgaba82 2019.09.05. 22:23:46

Az emberiség túlélte a fertőtlenítés, védőoltások, antibiotikumok, transzplantációk, őssejt-terápia, stb-k elterjedését.
A gyerekpóráz után már szinte semmi se maradna a természetes kiválasztódásnak, avagy az isteni gondviselésnek. Aztán majd unokáink olvashatják, hogy az ő jövőbeli Hitlerük is a gyerekpóráznak köszönheti az életét. Az estleg még élő, a világnak újabb diktátorokat adó szülők pedig teljes joggal felelhetik:
"Higgyétek el, ha rajtam múlott volna naponta kétszer elütötte volna valami".

laci_52 2019.09.05. 22:36:09

Ha csak egyszer is megakadályozta a póráz, hogy a gyerekünk autó alá szaladjon, máris megérte használni.

Amikor az ikreim kicsik voltak, még nem volt divatban a gyerekpóráz, pedig néha hasznos lett volna.

teéjesenmindegy 2019.09.05. 22:36:56

Teljesen jó ötlet a gyerekhám. Aki haladó szülő, az vesz egyet, és ciki nem ciki hoasználja! Az ilyen tragédiák csak így előzhetőek meg.
De ennél nem szabad megállni. Szükséges a gyerekre minden esetben szájkosarat is adni, hiszen mennyi betegség terjed szájon át.
Mondjuk arra is kell gondolni, hogy esetleg a három éves gyerek - a kis vasgyúró- elránthatja a szülőt. Nekiiramodik, és esetleg húzza maga után. HOgy ezt megelőzzük célszerű egy nagyobb vasgolyót a lábára kötni.

Én a biztonság kedvéért még egy gyorsan összeállítható kerítést is tennék a gyerek köré. Lehet, hogy másoknak ez már túlzás, de a biztonság mindenek előtt. És a nyugodt facebookozás megér ennyi macerát.

kgaba82 2019.09.05. 22:39:35

FELHÍVÁS:

A FAJUNKAT JAVÍTÓ, nemesítő TERMÉSZETES SZELEKCIÓ populációja a drasztikusan lecsökkent és a KIPUSZTULÁS SZÉLÉRE JUTOTT.
A gyerekpóráz-használat az utolsó zsákmányállatoktól ( készül megfosztani.
Mindeközben a figyelem hiány, az emberek koncentrációs képességének alapja egyre nagyobb és aggasztóbb méreteket ölt. Nincs más tisztességesebb megoldás, mint a természetes szelekció támogatása.
A természetes szelekció a figyelem -hiányt kontrollálható keretek között képes tartani. Sőt, akár eliminálhatná is.
Szavazz a szelekcíóra és mondj nemet gyerekpórázra.

kávésdoboz 2019.09.05. 22:57:07

Fülig José: Csak kíváncsiság. Hány gyermekkel jársz a játszótérre? Mindkettőnek/háromnak fogod a kezét, míg odaértek? Szorítod erősen?

teéjesenmindegy 2019.09.05. 23:59:15

@kávésdoboz: Igen. Szorítja. Hiszen ha nem szorítja a gyerek kezét az a biztos halál.
Teljesen egyértelmű, hogy a gyerek úgy tanul meg közlekedni, ha egy póráz tartja vissza, ha rosszul lép.

ételizésítő 2019.09.06. 03:07:02

Neked meg javasolnám a sokat szapult helyesírás megtanulását, addig meg az írás szüneteltetését.

redhusky 2019.09.06. 06:55:54

A kisfiamnak én magam szerkesztettem hámot. Volt egy elöl összekapcsolható kishátizsákunk és rátettem a kutya tízméteres pórázát. Az utcán nagyon furán néztek ránk, de nem érdekelt, ugyanis majdnem elütötte az autó, mert a kopott térdizületemmel nem tudtam olyan gyorsan utolérni, pedig törödök a gyerekeimmel és telefonozni utcán sose szoktam! Nála nem használt semmiféle bevált nevelési módszer. Mostmár négy éves lesz és nem fut el, magától megfogja a kezem, ha megyünk át az úton. Póráz csak fél évig volt használatban kb.

acycloren 2019.09.06. 07:48:02

@Fülig José: A gyerekhám és a kézenfogva sétálás közt nem látok akkora különbséget. Egy 3-4 évesnek hiába kiabálsz, hogy vigyázzon, álljon meg, jöjjön vissza, nem látja a veszélyt, nem lát a bokor mögé, nem sok fogalma van a közlekedésről. Ilyenkor jól jönne a póráz.
A biztonsági övet is liberális, homo, férfiatlan hülyeségnek gondolták kezdetben, ma meg már kötelező.

@Ekrü: Pár évtized múlva önvezető autók lesznek, meg az embereken, emberekben szenzorok, amik érzékelik a veszélyt. Embereknek nem nagyon lesz megengedve, hogy maguk vezessenek egy tonnás (vagy kisebb tömegű kompozit anyagokból készült) kapszulákat.

acycloren 2019.09.06. 07:55:52

@teéjesenmindegy: Ja, itt Ázsia fejlettebb részén a gyerekeket a városban szájmaszkban viszik ki az utcára. Pedig itt elég tiszta többnyire a levegő. De a kipufogógázok és az autók fékjéről leváló fémpor nem túl kellemes következményekkel járhat.
Gyerekhám itt nem divat, mondjuk gyalog se nagyon közlekednek az emberek, ha nem muszáj, motorra pattannak vagy autóba szállnak akár 200 méteres úthoz is.
Én nem értem a gyerekhám miért annyira furcsa, hisz hatásában nem sokban különbözik a gyerek kezének megfogásától. Csak nagyobb a hatótávja.

FeketeBárány 2019.09.06. 08:27:45

@ételizésítő: Kérlek, hogy jelezd a konkrét hibát, amennyiben ilyet találtál!

DFK 2019.09.06. 08:31:03

Kétgyerekes apaként (már tinédzerek) nem tudnék annyira élesen állástfoglalni, mint sok kommentelő. Akármennyire is figyeltünk a gyerekeinkre, akármennyire is megbízhatóak voltak, mégis voltak olyan pillanatok, amikor a mennyei gondviselés segített. Mert baj nem csak közlekedés közben eshet.
Én nem tudom, használnék-e gyerekpórázt, de nem biztos, hogy elutasítanám a dolgot egy adott szituációban.

acycloren 2019.09.06. 08:39:16

@redhusky: Igen, ez a helyes hozzáállás. Amíg nem biztos a szabálykövetés a gyerel részéről, addig hámot lehet rá adni. Gondolom akik itt a pórázt gyerekhámot szidják, meg az azt alkalmazó szülőket, azok a konnektorba való érintésvédő dugaszt is elvetik, hadd piszkálja a gyerek a fázist, meg a gyerek kezébe adnak kést, borotvát, ollót, mert az ő gyerekük nem hülye. Jogosítvány és bukósisak nélkül engedik motorozni 4 évesen, mert hát a háromkerekű gyerektricikli csak hülyéknek való. Dugós puska helyett is egyből légpuskát adnak a kezébe, úszni se sekély vízben tanítják, hanem belebasszák a mélybe, lehetőleg hullámzó tengerbe, cápákkal. Mert aki nem így tesz, az hülye.

acycloren 2019.09.06. 08:41:40

@FeketeBárány: Vele ne foglalkozz, ő Z. László úr, azaz Közbiztonság Szilárd, ősrégi troll a zsindex blogjain.

chrisred 2019.09.06. 09:31:35

@Chaoyang: Nem csak a szervdonor áldozati lehetőség miatt, az élő gyereknek is jó ára van a piacon, ezért vigyázni kell rájuk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.09.06. 09:32:24

Az ilyesmi nem látható előre, még nagy elővigyázatossággal se. S a póráz se segítene.

teéjesenmindegy 2019.09.06. 10:32:18

@acycloren: "Amíg nem biztos a szabálykövetés a gyerel részéről, addig hámot lehet rá adni."
ühüm. és mesélj, mi a jó istentől fog kialakulni a gyerekben bármiféle szabálykövetés? Nem megtiltod, hogy belenyúljon a konnektorba, hanem lehetetlenné teszed neki. Nem megtanítod, hogy óvatos legyen, odafigyeljen a felnőttre, a szabályokra, úgy egyáltalán a körülötte levő világra, hanem egy biztonsági burkot vonsz köré.

És lássuk be, aki itt pórázt emleget, az konkrétan a felelősséget hárítgatja. Mert inkább bazmeg pórázra tenné a gyerekét mint hogy odafigyeljen rá. Nem, nem igaz, hogy egy 3-4 éves gyerek ki tudja tépni magát, vagy 10 méter előnyt szerezne és utolérhetetlenül elrohanna. Ilyen nincs.
Olyan van, hogy muter vagy fater nem figyel, mert telefonál, vagy beszélget, vagy valami. Persze, tegyen rá pórázt és akkor telefonálgathat tovább.
Egyébként mégis hogy képzelik ezt a póráz dolgot? Folyamatosan? Vagy csak amikor veszélyhelyzet van. Mert veszélyhelyzetben a normális most is megfogja a kezét, a hülye meg a pórázt fogja elfelejteni rátenni.

"hisz hatásában nem sokban különbözik a gyerek kezének megfogásától."
Ez egy hatalmas baromság. Olvasgass utána olyan dolgoknak, hogy a fizikai érintés mennyit számít egy ember fejlődésében, meg hogy mit vált ki az ha "apa fogja a kezem" ill. az, hogy "apa szarik rám, de legalább kikötözött, és telefonálgat".
Arról nem beszélve, hogy egy gyerek kezét ha fogod, akkor be is tudsz avatkozni, kartávolságban van. A pórázon, tőled 2-3 méterre meg simán átmegy rajta a pótkocsis IFA.

2019.09.06. 10:38:20

Ez a baj a médiával. Torzít, mert kiemel egy esetet, amikor egy úton átrohanó kisgyereket elütnek, és sokkal súlyosabb veszélynek tünteti fel, mint amekkora statisztikailag, ezzel pedig elfogadhatóvá próbál tenni egy radikális biztonsági intézkedést, amely sokszor akkora kárt okozo, mint amennyivel a biztonságot javítja. Mégis 1 millió gyerekből hány végzi úgy, mint LL Junior kisfia, és hány lesz frusztrált, depressziós, önállótlan, mert egész gyerekkorában még a széltől is óvták, ezen belül pedig mennyi lesz öngyilkos.

2019.09.06. 10:39:31

@acycloren:
Nem fog megtanulni , ha úgyis megvédi a póráz, ezért nem kell megtanulnia.

Ekrü 2019.09.06. 10:46:57

@acycloren:
"A gyerekhám és a kézenfogva sétálás közt nem látok akkora különbséget."-Pedig óriási a különbség.Kb. annyi mint a "leülök és lekötöm a gyermek figyelmét" vagy a "körbeveszem egy ketreccel és beteszem a játékait is" között.
"Embereknek nem nagyon lesz megengedve, hogy maguk vezessenek egy tonnás (vagy kisebb tömegű kompozit anyagokból készült) kapszulákat. "-Attól még ,hogy önmaguktól megvédendő,felelősséget nem vállaló gyermeteg idiótaként kezelik majd az embereket még nem biztos,hogy az a helyes irány.

chrisred 2019.09.06. 10:48:22

@teéjesenmindegy: A póráz állítható hosszúságú, és bizony elképzelhető olyan helyzet, amikor a szülő nem tudja a teljes figyelmét az adott gyerekre összpontositani, például, ha egyszerre több gyerekre kell figyelnie.

chrisred 2019.09.06. 10:50:16

@Zabalint: Lebecsülöd a gyerekek tanulási képességeit.

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2019.09.06. 11:02:08

A szerzőnek igaza van, de csak félútig megy el... az igazán jó megoldás a gyerekketrec, lehetőleg úgy, hogy biztonságos rögzítőpántokkal meg is akadályozzuk, hogy a gyermek a ketrecen belül elmozduljon...

Node komolyra fordítva a szót... a cikk szerintem erőst félremegy... A gyerekhám egyáltalán nem biztonságosabb, mint a kézfogás. Sőt! Ha fogod egy gyerek kezét, akkor tudsz neki segíteni, hogy ne essen el, ne sodorják el, váratlan helyzetben- arrébb tudod húzni, vagy akár - vészhelyzet esetén nagyon gyorsan átrakod a másik oldaladra, hogy te legyél a veszély felőli oldalon. Ha fogod a kezét, fel sem merül, hogy valaki vagy valami közétek menjen... aki már sétált az utcán egy kisgyerekkel, az tudja, hogy ilyen esetek minden séta során előfordulnak. Többször is.
A gyermekhámmal mindezek megoldhatatlan feladatok, miközben a póráz ugyanolyan kellemetlen, vagy veszélyes helyzeteket is tud produkálni, mint ami pl. egy kutyasétáltalásnál is előfordul (valaki pl. belép kettőtök közé, és beleakad a pórázba... éppen ezért a szerző által felvetett módon reptéren, meg egyéb tömött helyen kifejezetten veszélyesnek tartom.)

A harmadik dolog pedig a pszichológiai oldala. A kézfogás egyben szociális kontaktus, ami nem helyettesíthető pórázzal.

melon13 2019.09.06. 11:25:18

@Melee: Ne haragudj, de az irományod kissé kiakasztott. Az én unokámnak igenis van hámja, és a világ legboldogabb nagymamája vagyok, hogy van neki ilyen, és tavaly, 1 éves korában csak így mentem vele mindenhova. Még a játszótérre is, ami kb 50 m-re van a házunktól, 1 kis úttest választ el tőle. A gyerek minden alkalommal szó nélkül vette fel a dinoszauruszos hámját, egy tünemény benne. Mindenkinek tetszett, aki szembejött velünk az utcán, és mindenki jó ötletnek tartotta. Megjegyzem, ha nem tetszett volna senkinek, az sem érdekelt volna, mert a gyereket biztonságban éreztem, amellett hogy a hámot fogtam, még a kezét is. Törődő, vigyázó, gondoskodó, felelős nagyszülőnek tartom magam. Hámhasználattal is és anélkül is. Egy éve nem használtuk a hámot. És tegnap a lányom elővette megint. És jól tette. És ha kell, mert úgy érezzük, hogy úgy biztonságosabb, akkor jövőre is elővesszük.

FeketeBárány 2019.09.06. 11:52:41

@acycloren: Ja értem, köszönöm szépen a felvilágosítást akkor! :)

Gizi Bé 2019.09.06. 12:34:58

Ikrekkel többször is életmentő volt volt a hám.
És pont nem érdekelt a kritizálók véleménye. Úgy védtem meg a gyerekeimet, ahogy tudtam.

midnight coder 2019.09.06. 12:42:05

@Zabalint: "Nem fog megtanulni , ha úgyis megvédi a póráz, ezért nem kell megtanulnia."

Ja, nyilván. 18 évesen sem fogja tudni, hogy a piros lámpa az tilosat jelent.

Végül is, valahogy így alakulhatott ki a mai kerékpáros nemzedék is. Lehet, hogy titokban már 30 éve használják a gyerekpórázt ?

teéjesenmindegy 2019.09.06. 14:01:53

@chrisred: Igen, tényleg,több gyerek esetén milyen kis kurva jó, ha mindegyeik pórázon van. Legfeljebb összegabalyodnak kicsit a nagy rohangálásban. Normális vagy?

teéjesenmindegy 2019.09.06. 14:04:38

@midnight coder:
"Ja, nyilván. 18 évesen sem fogja tudni, hogy a piros lámpa az tilosat jelent."
Már bocs, de mi a francért tanulná meg?
Komolyan úgy gondolod, hogy gyereknek csináljon bármit, majd anyuka apuka megóvja, aztán majd 18 évesen kap egy 100 oldalas szabálykönyvet, és hajrá onnantól önálló felnőtt embernek számít, csináljon amit akar?

teéjesenmindegy 2019.09.06. 14:09:55

@melon13:

"Mindenkinek tetszett, aki szembejött velünk az utcán, és mindenki jó ötletnek tartotta."
Mi mást mondtak volna? Hogy bolod vénasszony vagy?

" a gyereket biztonságban éreztem, amellett hogy a hámot fogtam, még a kezét is. "
Így is kell. Sőt, nem is kéne letenni a földre. Hám, kézfogás és fej fölé tartás. Ez a minimum. És soha, de soha ne gyere ki a légópincéből, veszélyes ez a világ.

"Törődő, vigyázó, gondoskodó, felelős nagyszülőnek tartom magam."
Akkor jó, ha te annak érzed magad. Attól még mondjuk nem vagy az, de legalább az érzésed megvan.

"Egy éve nem használtuk a hámot. És tegnap a lányom elővette megint. És jól tette. És ha kell, mert úgy érezzük, hogy úgy biztonságosabb, akkor jövőre is elővesszük"
Legalább az esküvőjén vegyétek le.

Pepibubó 2019.09.06. 14:25:25

"Soha nem vertem pórázra a gyerekeimet, mint az állatokt, mégis túlvan mindkettő az első X-en."
Jellemző a hazai közéletre és egyben szégyenteljes, hogy az életveszélyes butasággal így lehet kérkedni. A valószínűség, a szerencse dolga sokaknak már túl bonyolult fogalom, de talán egy példa nekik is felfogható: "Sohasem mostam kezet étkezés előtt, mégis élek." Mivel a kézmosás szükségessége már elég sok fejbe eljutott, ezért talán jobban megérthető ennek a kijelentésnek az abszurditása. Ugyanis az, hogy valaki nem csökkenti kézmosással betegsége, vagy halála kockázatát, az még nem bizonyíték arra, hogy fölösleges lenne ezt tenni. Ugyanis nyilvánvalóan senki sem mondhatja, hogy én sosem mostam kezet, és tényleg meg is haltam.
A helyzet az, hogy volt itt egy emberellenes diktatúra 40 éven át, amelyben a "legnagyobb érték az ember, de a legdrágább a ló" elve érvényesült. Hiába ért mindez véget immár 30 éve, a szemlélet még a zsigerekben rombol.
Aki pedig ezentúl a gyerekét "pórázon" sétáltatva ilyen lenéző, primitív, emberellenes kritikával találkozik, az bátran szóljon vissza: Először is ne minket nézzen, ha valami - egyébként törvényes dolog - nem tetszik, és ne avatkozzon a dolgunkba! Másodszor pedig szégyellje magát, hogy ilyen életveszélyes butaságot terjeszt, ahelyett, hogy a gyerekek biztonságát tartaná a legfontosabbnak!

élhetetlen 2019.09.06. 14:34:51

@Zabalint: „és sokkal súlyosabb veszélynek tünteti fel, mint amekkora statisztikailag”. Ez szép volt. Ha egy családnak így hal meg a gyereke, biztosan legyinteniük kéne, hogy de még így is jó a statisztika. Jól vagy? „hány lesz frusztrált, depressziós, önállótlan, mert egész gyerekkorában még a széltől is óvták, ezen belül pedig mennyi lesz öngyilkos”. A széltől is óvás, vagy a haláltól óvás között van egy kis különbség. Nem hiszem, hogy bármelyik tini, vagy felnőtt azért lesz öngyilkos, mert három éves korában a derekára kötöttek egy övet. Ez meg végképp hülyeség: „Nem fog megtanulni , ha úgyis megvédi a póráz, ezért nem kell megtanulnia”. Példa. Anyu kiszámolja a két fagyi árát, a gyerek erre még képtelen, a kezébe adja, az összeget, felemeli, és a gyerek fizet a fagyisnak, (ezt ugyanúgy imádják, mint az ajtónyitó gomb megnyomását, ha felemelik őket). Komolyan gondolod, hogy, ha a négyéves helyett az anyja ad össze, akkor soha nem fog megtanulni összeadni, majd hívja anyut? Tudomásul kell venni, hogy egy 3-4 évesnek hiába mondod, hogy, ha kifutsz, meghalhatsz, nem érti, hogy mi az, hogy meghalni.

Ekrü 2019.09.06. 14:43:27

@Pepibubó: Áruld már el légyszives,miért is biztonságosabb a póráz mint az,hogy fogom a gyermekem kezét?Ha a kezét fogom akkor mint már előttem is írták páran,közvetlenül mellettem van.Bármikor egy mozdulattal áttehetem a másik oldalamra ha veszélyt látok,visszaránthatom ha elsodorná valami vagy valaki és még lehetne folytatni a sort.Egy pórázt sosem fogsz tudni olyan villámgyorsan visszarántani,egy gyermek pedig egy 40-50 cm-es póráznál simán le tud lépni a járdáról a kocsi elé.Ráadásul a pórázt éppen úgy ki tudja rántani a kezedből.A póráz körbetekeréséről körülötted vagy más emberek körül már ne is beszéljünk.

Pepibubó 2019.09.06. 14:56:53

@Ekrü: Éppen ez a legutóbbi borzalmas eset bizonyítja - ami ezt a "vitát" elindította -, hogy mennyire nincs igazad, meg azoknak se, "előtted páran". Ez a tragédia BIZTOSAN NEM következett volna be olyan "pórázzal", ami a te kezedhez is rögzítve van. Nem 40-50 cm-en múlt. A többi "érved" is pont ennyit ér a "póráz körbetekeréséről", meg a kézfogdosás "biztonságáról", ahogyan ebben a szörnyű esetben is történt.

Ekrü 2019.09.06. 15:06:01

@Pepibubó: "Éppen ez a legutóbbi borzalmas eset bizonyítja - ami ezt a "vitát" elindította -, hogy mennyire nincs igazad"-Az utóbbi borzalmas eset éppen nem bizonyít semmit,csak azt,hogy aki a gyerek kezét fogta ,bizony figyelmetlen volt.Minden más csak puszta feltételezés a részedről.

Pepibubó 2019.09.06. 15:25:44

@Ekrü: Nem a figyelmetlenségről szólt az eszmecsere, hanem éppen annak kivédéséről, arról, hogy emiatt ne kelljen meghalnia egy gyereknek. Értem én, hogy egyeseknek ez már túl "bonyolult" összefüggés.

redhusky 2019.09.06. 16:33:50

@teéjesenmindegy: Az én fiam most lesz négy éves de mér legyalogol tíz kilométert és olyan gyorsan fut, hogy a játszótéren egymásnak mutogatják az emberek hogy mennyire gyors. Nos, amikor egyszer átfutott az úton, akkor az történt, hogy amíg bezártam a ház ajtaját, fogta magát és kereket oldott, énmeg a rossz térdemmel nem értem utol, pedig sportos típus vagyok. Azután lett pórázra kötelezve a kölök. Akkor lett levéve, amikor megtanulta hogy útig mehet, elötte megáll, bevár minket és megfogja a kezemet. MOstmár szépen tudja és mellölem se megy már el sehova.

redhusky 2019.09.06. 16:52:45

Akik meg azt mondják, hogy a kézfogás jobb, mint a póráz, azoknak még nem volt extrém aktív és kíváncsi gyerekük. Az enyém gyülölte, ha kézenfogva akartam vele közlekedni... Szeret lehajolni menet közben és mindent megnézni, megpiszkálni és összeszedni amit lát az úton. A két nagyobbik gyerekemmel nem volt ilyen probléma sose, ök nem rohangáltak el és szépen jöttek kézen fogva is. A pórázt úgy használtam, hogy közben megtanítottam neki hogy hogy kell közlekedni és mi az, ami veszélyes. A kézfogással ellentétben a pórázon tartott gyerek többet esik el és hamarabb megtanul önállóan közlekedni, mert nagyobb a szabad mozgástere. Az utcán való közlekedést meg sose használtam arra, hogy kontaktusban legyek a gyerekkel, arra van jobb alkalom is, a séta arra való hogy felfedezzenek és sokat mozogjanak. Boltban, tömegközlekedésen stb sose volt rajta.

teéjesenmindegy 2019.09.06. 17:07:55

@Pepibubó: Téged is pórázon tartott az anyád, ugye?

teéjesenmindegy 2019.09.06. 17:12:32

@Pepibubó: "BIZTOSAN NEM következett volna be olyan "pórázzal", ami a te kezedhez is rögzítve van."
Figyelj, te fasz! Ott volt 4 kibaszott felnőtt, és egyik sem fogta annak a gyereknek a kezét, hogy ne rohanjon az útra. Persze, kikötheted a kölyködet a derekadhoz is meg a fához is, vagy akár be is dobhatod egy verembe, aztán dobhatsz le neki némi ételt.

teéjesenmindegy 2019.09.06. 17:17:18

@redhusky: " A kézfogással ellentétben a pórázon tartott gyerek többet esik el és hamarabb megtanul önállóan közlekedni, mert nagyobb a szabad mozgástere. Az utcán való közlekedést meg sose használtam arra, hogy kontaktusban legyek a gyerekkel, arra van jobb alkalom is, a séta arra való hogy felfedezzenek és sokat mozogjanak."

Ja. Muter körül egy méteres körben.

redhusky 2019.09.06. 17:35:12

@teéjesenmindegy: 10 m-es volt a mienk, magam szerkesztettem ;)

chrisred 2019.09.06. 17:58:39

@teéjesenmindegy: Ez a több pórázas megoldás csak neked jutott eszedbe.

kRémes 2019.09.06. 18:12:50

A házunk mellett játszótér volt.A játszótér és a ház között egy forgalmas út volt. Anyósom, aki imádta a négy éves unokáját, játszott vele. Egy rendkívül fegyelmezett kisgyerekről van szó.Egy alkalommal úgy értem a házunk kapujához, hogy a csemeténk észrevett.Rohant hozzám . KB.30méterről van szó.Óriási szerencsénkre nem ütötte el semmi. Anyósom majdnem infarktust kapott.Végig a gyermekkel volt, vigyázott rá. Senki nem akadályozhatta volna meg, hogy a csemete látásomra átrohanjon az úttesten. Óriási szerencsénk volt. Ha baleset történt volna, senki nem lett volna felelős. Ugyanakkor az anyósom mindig is magát hibáztatta volna. Hiába imádom/tam/ a gyermekemet, tudtam volna, hogy "sajnos" senkit nem lehetett hibáztatni.A gyermeket semmiképpen nem lehetett volna megmenteni. Ma is tudatában vagyok, hogy óriási szerencsénk volt.Senki nem hibázott.

foreveryoung01 2019.09.06. 18:26:24

Mikor meghallottam, mi történt, nagyon megviselt a dolog, nagyon kiborultam, sokat sírtam, azóta sem bírok aludni rendesen. Nem csak azért, mert hogy ez bárkivel megtörténhet, hanem minden szegény ártatlan gyereket a világon sajnálok. És ezt a szegény kisfiút is. Elmentem arra, hogy megnézzem, milyen helyzet lehetett ez, láttam ott a sok mécsest és nálam is eltört a mécses. Ennél nagyobb fájdalmat elképzelni sem tudok.
Nem szoktam kommentelni, soha. Most először teszem, mert ezt most muszáj kiírnom. Hátha bárkinek is segítek vele.
Minden baleset, szerencsétlenség nem egy, hanem több tényező együttes állásából ered, ha bármelyik tényező hiányzik, lehet, nincs is baleset. Vagy csak kisebb. Szerintem rengeteg olyan szituációt látunk nap mint nap, amiből lehetne baleset, aztán nem lesz - így tévesen azt a következtetést vonják le sokan, hogy ők jól csinálják. Pedig nem, csak legtöbbször szerencsénk van. Ennek van egy szakszava: "near miss". És észre sem vesszük legtöbbször, hogy csak szerencsénk volt. Láttam nyugodtan közlekedő anyukát, miközben a gyereke rohant ezerrel - bár ugyan csendesebb utcában - a kereszteződésbe, szerencséjére éppen nem jött autó. Már majdnem én rohantam a gyerek után. Vagy aki a rendelőben vidáman otthagyta a csecsemőt a pelenkázón 10 mp-ig, szerencsére nem esett le, de már itt is álltam fel, hogy odamegyek, vagy aki fülhallgatóval babakocsival megy át a HÉV kereszteződésen. Sorolhatnám. Én is tettem olyan dolgokat, amire utólag nem vagyok büszke. Pedig én iszonyatosan figyeltem, és mégis... Szerencse, hogy szerencsénk volt. Hálás vagyok az autósnak, aki kiszólt rám a zebra után, hogy "döntsd el, babakocsi, vagy telefon". Elsőre az ember megsértődik. De ki kell lépni a saját bűvkörünkből és a gyerek - és persze magunk - érdekében is felül kell emelkedni a természetes reakciónkon, bölcsnek kell lenni és objektíven kell értékelni a helyzetet. A legtöbb úton szerintem nem szabad telefonálni babakocsizás közben, főleg átkeléseknél. Jólesne, mert az ember alig várja, hogy kikapcsoljon. De ez kvázi vezetésnek minősül. Többet nem telefonáltam, mert lehet, az ember már nem kap második esélyt. Figyelni kell az élet jeleire, azt gondolom.
Na és a póráz. Én már gyerekvállalás előtt azt mondtam, hogy ez mekkora ötlet, nekem tuti lesz ilyen. Hatalmas segítség volt. Pl. plázában fizetéskor mindkét kezem kellett, a póráz fel a csuklóra, a gyerek nem tud meglógni. És bizony, itt Magyarországon kaptam hideget-meleget érte. Rengetegen röhögtek rajtam és hülyének néztek. Meg bénának. De valóban, ezzel nem szabad foglalkozni: Hisz a történelemben is sokakat megégettek, csak mert innovatívabban gondolkodtak, mint kortársaik. Aztán utólag bebizonyosodott, hogy nem is mondtak hülyeséget...
Emlékszem, az állatkertben álltam a pénztárnál, egy kb. 40-es nő és egy pasi vihogtak rajtam a hátam mögött. Hátranéztem: valami probléma van? Kérdeztem. Erre egyből behúzták a kéziféket, zavarodottan mondták, hogy hát csak a pórázt nézték, hogy milyen ötletes. Mire mondtam, hogy hát igen, ő nem az a gyerek, akit lehet hagyni szabadon kóricálni. Ezzel le is zártuk. Szóval összességében: a baleset ellen se oltás, se gyógyszer nincs. A póráz nem égés, hanem arról szól, hogy nem vagyunk mindenhatóak, vagy akár csak most fáradtak vagyunk, vagy mi is szeretnénk élvezni a helyzetet, és nem minden pillanatban készenlétben lenni. Mert ha a csuklónkra erősítjük, a gyerek ott lesz a mi közvetlen környezetünkben. Ma már 5 éves és például vízibiciklizni is vittük a pórázt is. Igen. és ott volt a csuklómon. Mert mi van, ha a gyerek elveszti az egyensúlyát? A Balaton vizén nem lehet átlátni. Manapság amúgy is rengeteg az egyensúlyzavaros gyerek. Vagy szurdokvölgybe is vittük. Ez egy kvázi biztonsági hám. A csuklóra rá kell csavarni. És ha meg is csúszik, vissza lehet rántani.
És bevallom: én legtöbbször úgy mentem: kézfogás + hám...
De mint mondtam, nekem is volt, hogy csak szerencsém volt. A gyerek mindig egy gondolattal előbbre jár tőlünk, és ez már elég a balesethez. Nagyon fárasztó valóban a folyamatos környezet-és kockázatelemzés, de marad az, hogy szcenáriók elkerülése érdekében ki kell iktatni minden felesleges kockázatot. És a dolgok ezen túli része már nem rajtunk múlik.

teéjesenmindegy 2019.09.06. 18:33:32

@chrisred: Akkor hogyan képzeled, hogy a több gyereket hogyan kell vinni? Egymáshoz kötni és egy pórázon, egy pórázon, a többi addig kikötve, vagy mégis hogy?
Mekkora baromság bazmeg. Ha valaki annyira hülye, hogy nem tud 1-2-3-5 gyerekkel törődni, az akkor ne menjen 1-2-3-5 gyerekkel sehova.

teéjesenmindegy 2019.09.06. 18:35:59

@redhusky: Jó tudni, hogy 10 méterre tőled nem történhet semmi baj. Elmondom, hogy az M7 nincs 10 méter széles, de nyilván bölcs ember vagy.

chrisred 2019.09.06. 19:26:51

@teéjesenmindegy: Látszik, hogy nem tudod átélni az ilyen helyzeteket. Mondjuk a szülő babakocsit tol, akkor vannak szituk, amikor két kézzel rá kell markolni a fogantyúra. És akkor jól jön, hogy nem kell elengedni a gyerek kezét. És még ezer és egy hasonló példát mondhatnék, aki volt többgyerekes szülő, az mind átélte ezeket.

teéjesenmindegy 2019.09.06. 19:30:19

@foreveryoung01:
Neked marhára nem kellett volna szaporodnod, az az igazság.
A szerencsétlen gyerekedből neveltél egy életre alkalmatlan, bizonytalan, önbizalomhiányos balfaszt. Egész életére elintézted a frusztráltságát, azt, hogy nem fogja érteni a világot.
Kérdezz meg nyugodtan 100 pszichológust, mind azt fogja mondani, hogy a jó szülő megtaníttatja úszni a gyereket, aztán ő löki bele a Balatonba, nem pórázon tartja a vizibiciklin.. Beszarás.

redhusky 2019.09.06. 19:51:31

@teéjesenmindegy: ´látom felesleges vitázni, meg se próbál elgondolkodni hogy hogyan is müködhet a dolog, csak személyeskedni akar, trollokat meg nem etetek

chrisred 2019.09.06. 20:13:16

@teéjesenmindegy: Normális szülő pszichológusok megkérdezése nélkül maga tanítja a gyerekét úszni, de amíg nem tanulja meg, úszógumit ad rá.

teéjesenmindegy 2019.09.06. 21:31:18

@chrisred: Na igen. Hiszen az idióta, ha szétteszi a lábát, a másik idióta pedig nem húzza ki időben, akkor ők 9 hónap múlva szülők lesznek. Onnantól pedig ők mindent jobban tudnak, hiszen ők a szülők. Mit neked ilyen-olyan diplomás szakemberek, meg egyetemek, meg könyvtárnyi anyagok. Lófaszt nem tud senki más, csak a szülő.

Egyébként hihetetlen vagy, hogy egy darab összetett mondatban bírsz ennyi baromságot összehozni. NEM, a szülő ne tanítsa úszni a gyereket, vigye úszótanfolyamra, ahol képzett szakember megtanítja a gyereket helyesen úszni.
Úszógumi meg egy baromság, azzal soha senki nem fog megtanulni.

teéjesenmindegy 2019.09.06. 21:35:25

@redhusky: Nem, semmi értelme elgondolkodni egy agyament baromságon.
Kicsit szánalmas, hogy úgy élsz, és úgy gondolkodsz, hogy ha valaki valami neked nem tetszőt mond, akkor az troll. Lelked rajta.
Te is nevelsz egy szerencsétlen idiótát, majd ott fogsz állni és nézni, hogy 17 évesen miért vagdalja az ereit, miért depressziós, és miért is utálja magát is meg a világot is. Ez van. Nem velem baszol ki, hanem magaddal, és még durvább, hogy a gyerekeddel. Majd jussak eszedbe.

redhusky 2019.09.06. 22:07:41

@teéjesenmindegy: Ez a fajta személyeskedés pontosan kimeríti a trollkodás definícióját, legalábbis számomra. A kommentelést én vitára, eszmecserére, véleményem kinyilvánítására szoktam használni, nem arra hogy ismeretlen embereknek szólogassak be arc és név nélkül. Elfogadom az ellentétes véleményeket és elgondolkodok rajtuk, nem pedig nekiállok láttatlanba ilyesmiket írni:
"nyilván bölcs ember vagy"
"e is nevelsz egy szerencsétlen idiótát, majd ott fogsz állni és nézni, hogy 17 évesen miért vagdalja az ereit, miért depressziós, és miért is utálja magát is meg a világot is. Ez van. Nem velem baszol ki, hanem magaddal, és még durvább, hogy a gyerekeddel." Ilyeneknek nincs helye értelmes vitában, kivéve ha sértegetni, meg veszekedni akar valaki.

teéjesenmindegy 2019.09.06. 23:01:52

@redhusky: Dehogy gondolkodsz el :D
És nem akarok vitatkozni, minek? Te neveled a gyereked, el is baszod, nem kicsit, hanem nagyon.
Miért kéne látnom téged ahhoz, hogy tudjam, hogy amit csinálsz az szar?
Ha azt mondod, hogy holnap levágod a lábad, akkor egyértelmű, hogy holnap utántól te féllábú leszel és nem fogsz futni. És ha ezt valaki elmondja neked, akkor közlöd, hogy troll, meg hogy személyeskedik.
Nem. Abból amit leírtál tökéletesen lejön, hogy mennyire vagy alkalmas dolgokra, és hogy ennek mi lesz az eredménye. Ez még mindig nem személyeskedés, és teljesen felesleges volna erről vitázni.
Az is igen sokat elárul rólad, hogy inkább besértődsz, de nem nekiállsz cáfolni, hogy márpedig a te gyereked nem egy frusztrált szerencsétlen lesz.

Ja, és nem kell vadidegenekre hallgatni. Tessék nekiállni és elolvasni néhány szakértőt gyereknevelésről. Van egy könyvtárnyi irodalma.

chrisred 2019.09.07. 07:40:38

@teéjesenmindegy: A gyerek 4-5 éves korától járhat úszásoktatásra, és 1-2 évig tart. El is hiszem rólad, hogy 6 éves koráig szerinted a gyereknek ott kell vigyázzban állnia a Balaton partján, és néznie a fürdőzőket és úgy gondolod, nem lesz frusztrált.

teéjesenmindegy 2019.09.07. 09:22:26

@chrisred: Előbb írtam, hogy egy összetett mondatban mennyi baromságot tudsz belerakni, ez most kettő volt, sikerült duplaannyi hülyeséget írnod. Bravó.
Szerintem ne menjünk bele, mert nagyon rábaszol, és kiderül, hogy ehhez sincs semmi fogalmad, se gyereked nincs, se a nevelési végzettséged, és még úszni nem tudsz. De legalább helyed van, hogy mondhasd a marhaságaidat, az életben már gondolom a kutya nem figyel rád.

Én speciel 2 év 10 hónaposan kezdtem úszni, és tudok még néhány embert, aki szintén 3 évesen kezdett, mert az volt az alsó korhatár. Akkor.
Manapság már van babaúszás, 3 hónapos kortól is.
Aztán nem 1-2 év, hanem 2 hét a tanulás. Most komolyan, te tényleg annyira terhelt szerencsétlen vagy, hogy annyira bonyolult számodra a háromfajta úszás, hogy évekig kéne tanulnod? Normális vagy?

Ja, és hogy okulj, nem attól lesz frusztrált és depressziós egy ember, mert mondjuk gyerekként nem mehetett be a Balatonba. Az egy gyerekkori csalódás, amit szépen feldolgoz. Attól lesz valaki depressziós, amikor gyerekkorában végig azt hallgatja, hogy jajj chrisredkém, hát te olyan okos is vagy meg szép is, aztán 18 évesen jönnek a folyamatos csalódások, és szembesül azzal, hogy se nem okos, se nem szép.

chrisred 2019.09.07. 09:36:40

@teéjesenmindegy: A babaúszásnak semmi köze nincs a későbbi úszáshoz, az egy újszülöttkori mozgásfejlesztő módszer, amit a baba, ahogy van, elfelejt. Hat hónapos kor környékén a búvárreflex elmúlik, onnantól folyamatosan vigyázni kell vízbemeritésnél, mert akár bokányi vízbe is belefulladhat. Próbáld csak meg a kétéves gyereket úszásoktatásra, azt a választ kapod, az idegrendszeri fejlettsége még nem megfelelő a szükséges mozgáskoordinációhoz.

teéjesenmindegy 2019.09.07. 11:21:08

@chrisred: Na, most már hirtelen 2 éves lett a gyerek? 10 perce még 4-5 éves korig nem lehetett úszótanfolyamra menni. Bánjunk nagyvonalúan az évekkel.
Tehát képes voltál felnyitni a guglit, és elolvasni az első cikk felét a babaúszásról és máris szakértője vagy ennek a témának is..
Odáig már mondjuk nem jutottál el, hogy a gyerekek fejlődésének kezdeti szakaszában óriási eltérések vannak, tehát simán van olyan, aki másfél évesen is alkalmas, meg olyan is aki 3 évesen.
De indítanak úszótanfolyamokat 2 éves kortól, ami viszont nem vízhezszoktatás mint a csecsemőúszás.
Na, szóval maradjunk annyiban bazmeg, hogy 3 éves kortól gyakorlatilag minden gyerek mehet úszótanfolyamra.

6-7 éves gyerekek úszóversenyekre járnak, 3-4 éves gyerekek motorcrossoznak, ez a szerencsétlen meg pórázon ül a vizibiciklin. Az év anyukája bazmeg.

chrisred 2019.09.08. 06:31:39

@teéjesenmindegy: "Na, most már hirtelen 2 éves lett a gyerek?"

Legalább arra figyelnél, hogy eggyel korábban mit írtál le: "Én speciel 2 év 10 hónaposan kezdtem úszni, és tudok még néhány embert, aki szintén 3 évesen kezdett, mert az volt az alsó korhatár."

"Odáig már mondjuk nem jutottál el, hogy a gyerekek fejlődésének kezdeti szakaszában óriási eltérések vannak, tehát simán van olyan, aki másfél évesen is alkalmas, meg olyan is aki 3 évesen."

Mivel ezzel suttyomban nekem adtál igazat, hiszen eredetileg csak annyit írtam, hogy mindig az adott gyereket és a szituációt kell a szülőnek mérlegelnie, és nem azt, hogy mit írnak a könyvek erről a korról, és mit szólnak azok, akik látják mondjuk a pórázt vagy a hámot, gyakorlatilag lezártad a vitát.

teéjesenmindegy 2019.09.08. 10:05:37

@chrisred: Én pontosan tudom, hogy mit írtam. Lássuk te mit írtál.
"A gyerek 4-5 éves korától járhat úszásoktatásra, és 1-2 évig tart. El is hiszem rólad, hogy 6 éves koráig szerinted a gyereknek ott kell vigyázzban állnia a Balaton partján"

Két sorral lejjebb "Próbáld csak meg a kétéves gyereket úszásoktatásra, azt a választ kapod, az idegrendszeri fejlettsége még nem megfelelő a szükséges mozgáskoordinációhoz."

Érted? Először jössz azzal, hogy 4-5 évesen tanulhat a gyerek, meg 6 évesen állhat a Balaton partján, aztán azzal példálózol, hogy 2 éves még nem fejlett.

Na, figyelj ostoba fasz. 3 éves kortól minden gyerek fejlett ahhoz, hogy úszni tanuljon. Nem évekig tart, hanem néhány alkalom. Az, meg egy barom, aki az 5 éves gyerekét pórázon tartja, ahelyett, hogy már rég megtaníttatta volna úszni.

"csak annyit írtam, hogy mindig az adott gyereket és a szituációt kell a szülőnek mérlegelnie"-
Dehogy írtál ilyet. Közölted, hogy 4-5 év alatt nem lehet úszni, aztán meg, hogy 2 év alatt idegrendszer fejletlen. Mindkét állításod baromság. Arról nem is beszélve, hogy 2-3 éveket ugrálsz át, ami abban az életkorban hatalmas.

Ami viszont tényleg igaz, hogy úgyse fog meggyőzni egy ilyen kretént semmi, akkor is pórázra fogja tenni a gyerekét, ha 100 könyv és ezer szakember mondja az ellenkezőjét. Erre pedig azt mondtam, meg mondom most is, hogy nem kell az ilyen embernek szaporodnia. Először önmagát meg az önbizalomhiányát kéne kezelnie, aztán csinálnia gyereket.

Pepibubó 2019.09.08. 11:34:23

@teéjesenmindegy: Látom, engem is megszólítottál, te bolsevik, ostoba fasz - hogy ékes szavaidat kölcsönözzem! Tudod az a legfőbb baj, hogy a módszerváltáskor nem lett föllógatva, de legalább börtönbe baszva néhány főkolompos elvtársad. Ahogyan a náci elvtársaitokkal történt Nürnbergben. Akkor most nem tudnátok újra terrorizálni és "kioktatni" a normális többséget.
Azt hiszed te barom, hogy mert a te agyadban nem az emberi élet védelme a legfontosabb, akkor már mindenki mást ócsárolhatsz, "kioktathatsz", pocskondiázhatsz a baromságaiddal? Nem! Elsőre csak röhögünk rajtad, aztán hányingerünk van, de nem ez a történelem vége, ne aggódj!

chrisred 2019.09.09. 06:11:25

@teéjesenmindegy: "Érted? Először jössz azzal, hogy 4-5 évesen tanulhat a gyerek, meg 6 évesen állhat a Balaton partján, aztán azzal példálózol, hogy 2 éves még nem fejlett."

Hozzá vagyok szokva, hogy számodra a normális emberi kommunikáció jelenségei furcsák és érthetetlenek. Először azt írtam, milyen korban lehet beíratni a gyereket úszásoktató tanfolyamra. Majd, mivel leírtad, hogy te már 2 éves 10 hónaposan tudtál úszni, erre reagáltam.

"Közölted, hogy 4-5 év alatt nem lehet úszni, aztán meg, hogy 2 év alatt idegrendszer fejletlen."

Semmi ilyesmit nem állítottam, éppen azt írtam, hogy a szülőnek magának kell foglalkoznia a gyerek vízhez szoktatásával, ellentétben azzal, amit állítottál, hogy a jó szülő taníttatja a gyerekét úszni.

"Arról nem is beszélve, hogy 2-3 éveket ugrálsz át, ami abban az életkorban hatalmas."

Így van. Akkor mit is akarsz itt a szalmabáboddal, a vízibiciklihez kötött ötéves gyerekkel, amikor itt egy hároméves gyerek közúti balesete volt a téma?

melon13 2019.09.09. 07:19:34

@teéjesenmindegy:" "Mindenkinek tetszett, aki szembejött velünk az utcán, és mindenki jó ötletnek tartotta."
Mi mást mondtak volna? Hogy bolod vénasszony vagy?

" a gyereket biztonságban éreztem, amellett hogy a hámot fogtam, még a kezét is. "
Így is kell. Sőt, nem is kéne letenni a földre. Hám, kézfogás és fej fölé tartás. Ez a minimum. És soha, de soha ne gyere ki a légópincéből, veszélyes ez a világ.

"Törődő, vigyázó, gondoskodó, felelős nagyszülőnek tartom magam."
Akkor jó, ha te annak érzed magad. Attól még mondjuk nem vagy az, de legalább az érzésed megvan.

"Egy éve nem használtuk a hámot. És tegnap a lányom elővette megint. És jól tette. És ha kell, mert úgy érezzük, hogy úgy biztonságosabb, akkor jövőre is elővesszük"
Legalább az esküvőjén vegyétek le. "

Látom az idióták mindenhol megjelennek. Ismersz???? Nem. Akkor miért is írsz véleményt rólam? Se bolond, se vénasszony nem vagyok. Nem tudom mért kell idióta kommentekkel szétoffolni a topikot, de hajrá, folytasd. Én pedig, tetszik neked vagy sem, ha úgy látom szükségét, felteszem a gyerekre a hámot. Innentől kezdve ignorálom a hozzám írt f@szságaidat. Pá
süti beállítások módosítása